Това лято с трима мои приятели решихме да си направим екскурзия до гр. Велинград. За целта специално разгледахме множество сайтове и проучихме повечето от тях. Попаднахме на голям брой оферти на хотели във Велинград, затова и се подготвихме списък на избраните хотели във Велинград, които най-много отговарят на нашите предпочитания.

На мен ми хрумна да осъществим пътуването с влак от София, като се прехвърлим на теснолинейка по маршрута Септември-Добринище. Това е сред най-красивите жп. линии в света, а маршрутът е известен е също като Алпийската железница на Балканите. Докато пътуваш с нея за Велинград, пред очите ти се открояват живописни и спиращи дъха пейзажи. Влакът лъкатуши покрай многобройни потоци и рекички, които се обединяват в Чепеларска река. Минава също покрай невероятно красиви планински гледки. През цялото време човек усеща и планинския, чист, свеж въздух.

Щом пристигнахме,веднага обиколихме няколко хотели във Велинград, докато решим да се установим в един от подбраните. През първия ден от престоя се настанихме в хотел „Маркита”, който е с добре оборудван спа център, с вътрешен и външен басейн. Разположен е близо до езерото Клептуза – на около 1 км. Имахме план да го посетим, защото от посетените сайтове научехме, че Велинград се слави като най-големия балнеологичен курорт в България и е известен още като СПА столицата на Балканите.

Междувременно ние се настанихме и отпочинахме малко, за да имаме сили за вечерта, когато излязохме да изпием по едно питие в някое заведение във Велинград и да опитаме местните специалитети. Между другото имаше много добри предложения имаше в резервация.ком

MINOLTA DIGITAL CAMERAНяма да ви казвам кога се прибрахме вечерта, а продължавам направо със следващия ден 😉 Закусихме приятно в хотела, а след това се отдадохме на релакс и спа в басейна с минерална вода. Тази процедура е не само приятно, но и особено полезна при лечение и профилактика на различни болести. Хотелиерите пък любезно ни предложиха да си направим разходка сред красивата природа в района и да посетим крепостта Цепина и най-романтично кътче в района – извора Клептуза. След напътствията им, разбира се, се запътихме към едноименният парк. Нямаше как да го пропуснем. От местните научихме, че големите количества карстова вода тук се използва за питейни нужди в района. За да се насладим на великолепната природа, предпочетохме ресторанта, в който да похапнем, да е сред водите на езерото. Гледката беше просто прекрасна!

Следващата ни отправна точка бе посещение на средновековната крепост Цепина, която се слави като една от най-известните родопски крепости. Случайни минувачи ни разказаха доста интересни исторически факти за крепостта, като след наскоро направените разкопки са открити и проучени останки от три църкви и четири дълбоки водохранилища (щерни), достигащи на дълбочина до 10 м.

Така стигаме до вечерта, която беше още по-интересна. С компанията решихме да се позабавляваме в дискотека „Версай“ до самия център на града, тъй като в нашия не се предлага развлекателна програма за вечерта и няма обособено място за забавления. Прекарахме си супер.

На следващия ден на мен ми се прияде нещо сладко (колко нетипично за една жена, а?). Веднага се сетих за една сладкарница в града, за която ми бяха споменали мои приятели. Казваше се „Меги“ и се оказа много по-близо отколкото бях гледал адреса в интернет. Заведох компанията там да си подсладим живота, както се казва. Същия ден посетихме и последната природна забележителност в списъка ни – Палеонтологичния музей във Велинград. В откритото палеонтологично находище в м. Илин Кладенец са били открити скелети на мастодонти на няколко милиона години, най-древните останки на тези животни в Европа! Представяте ли си?

Екскурзията във Велинград бе незабравимо преживяване за мен и приятелите ми. Оправда очакванията ни за почивка и разбрах защо се слави като най-популярния балнеологичен курорт. Природата в района също е много красива, а луксозните хотели  предлагат разнообразни спа процедури. Препоръчвам ви да си направите почивка като нашата.